АРРС за підсумками круглого столу публікує думки і бліц-інтерв’ю. Обговорюємо ситуацію в Україні та перспективи розвитку політичних процесів.Інтерв’ю з Дмитром Розумковим.

Релиз пресс-конференции АРРС
30.05.2016
Пост релиз Одесского торгово экономического форума
02.11.2016

У п’ятницю, 30 вересня, відбувся круглий стіл членів Асоціації професійних політичних консультантів. Серед тем, що обговорювались була тема й можливих дострокових виборів в Україні.
Своїм баченням можливого розгортання подій поділився Дмитро Разумков.
– Дмитре, як Ви можете охарактеризувати нинішню ситуацію в Україні?
– Політична ситуація така ж, яка була і пів року тому, вона нестабільна. Якщо ми говоримо про парламент, то бачимо, що єдності у коаліції немає, як немає і самої коаліції. Є ситуативна більшість, котра голосує за ті чи інші питання – іноді важливі, іноді менш важливі, іноді ці питання носять, більш, приватний характер. Скажімо так, частіше це вирішення не загальнодержавних політичних чи загальнонаціональних питань, а вирішення питань, що допоможуть в просуванні власних інтересів тих чи інших політичних сил. І з цим можна було б змиритися, але проблема в тому, що це позначається на відношенні суспільства до державної системи. Якщо ми говоримо, що в нас парламентсько-президентська республіка, то тоді ключовим гравцем в цій зв’язці мав би бути парламент, а парламентсько-президентській республіці не може бути відсутня коаліція – те що по факту є сьогодні в нас. Тому, що ми не можемо назвати, ні точну кількість, ні поіменний склад цього органу. Це з політичної точки зору.
З точки зори економічної, до плюсів можна віднести те, що за багато років це був перший проект бюджету, який був внесений на розгляд до парламенту і не був відкликаний одразу, як це робилось при уряді Азарова та при уряді Яценюка. Але наскільки якісний він і наскільки він реалістичний на сьогоднішній момент поки що залишається великим питанням.
– Чи можливо, на Вашу думку, проведення дострокових парламентських виборів? І якщо «так», то коли це може статись?
– Дострокові вибори теоретично можливі, але мені здається, що найближчим часом цього не буде, їх проведення може не раніше осінь 2017 року. Проте від цих виборів, в першу чергу суспільство України, не виграє. Тому, що значні фінансові ресурси будуть витрачені на їх проведення, а це дуже серйозні суми грошей і вони будуть сплачені власне з бюджету. Це по-перше. І по-друге – при сьогоднішній кон’юнктурі ми чітко розуміємо, що виграти і серйозно зайти в парламент новим політичним силам не вдасться.
– Ось в цьому аспекті хотілося б почути про можливості нових політичних проектів.
– На сьогоднішній момент їх прохід у Верховну Раду майже нереальний. Якщо все-ж-таки будуть дострокові вибори, враховуючи тих, хто сьогодні присутній на політичній арені, в новому складі парламенту будуть ті ж політичні силі, котрі сьогодні представлені в Верховній Раді. Єдине, що в них буде змінено – це кількість мандатів. Тобто відбудеться просто перерозподіл сил в середині тих же політгравців. Можливо з’явиться додатково «Свобода», тому що вони знаходяться на грані прохідного бар’єру, з нових проектів можливо з’явиться один-два але вони не матимуть суттєвого впливу на прийняття рішень і процеси.
– Як щодо «Батьківщини»?
– У «Батьківщини» сьогодні достатньо високі шанси. У нас в країні ситуація завжди складається наступним чином: чим менше робить опозиція і чим більше помилок допускає влада тим вище рейтинг у опозиційних партій. З врахуванням того що «Батьківщина» сьогодні виступає в якості основного рупора критики влади. У цьому вона обігнала навіть «Опозиційний блок» і зараз, в питаннях критики, є більш конструктивною аніж «Опозиційний блок», то і рейтинги цієї політсили ростуть. Ну і звичайно ми не можемо нехтувати особистим рейтингом лідера партії – Тимошенко.
– Якщо будуть дострокові вибори восени 2017 року, то які механізми можуть бути задіяні та передуватимуть цьому процесу?
– Юридично є декілька аспектів, що можуть призвести до дострокових виборів. Найбільш вірогідним є блокування роботи Верховної Ради і тоді у президента з’явиться, після певного терміну, право розпустити даний парламент. Це найбільш вірогідний варіант і одночасно процес, що найменше дестабілізує країну. Можуть бути і більш радикальні речі такі, як громадські протести та інші схожі ситуації. Але на справді, для суспільства найчастіше, для політичної, державної сфери це позначається негативним чином. На сьогодні в Україні і так нелегка ситуація, війна, певний об’єм проблем, що пов’язаний не тільки з політикою, економікою чи соціальною сферою, але й з відсутністю розуміння майбутнього в багатьох громадян України. Тому будь-які такі рухи, скоріш за все, негативно вплинуть на загальному добробуті держави.